با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب و توصیه ها

   

 توصیه های رهبری در مورد کتاب خوب،سالم و مقوی! 
مردم باید بیش از خریدن بعضى از وسایل تزییناتى و تجملاتى- مثل لوستر‌ها، میز‌هاى گوناگون، مبل‌هاى مختلف و پرده و...- به کتاب اهمیت بدهند. اول کتاب را مثل نان و خوراکى و وسایل معیشتى لازم بخرند؛  بعد که این تأمین شد به زواید بپردازند. خلاصه، باید با کتاب انس پیدا کنند. در غیر این صورت، جامعه‌ى ایرانى به هدف و آرزویى که دارد که حق او هم هست، نخواهد رسید.  

  وظیفه ملی؛ واجب دینی
اکنون ملت ایران باید عقب‌افتادگى‌ها را جبران کند. اینک فرصت بى‌نظیرى از حکومت دین و دانش بر ایران، پدید آمده است که باید از آن در جهت اعتلاى فکر و فرهنگ این کشور بهره جست. امروز کتابخوانى و علم‌آموزى نه تنها یک وظیفه‌ى ملى، که یک واجب دینى است. از همه بیشتر، جوانان و نوجوانان، باید احساس وظیفه کنند، اگرچه آنگاه که انس با کتاب رواج یابد، کتابخوانى نه یک تکلیف، که یک کار شیرین و یک نیاز تعلّل‌ناپذیر و یک وسیله براى آراستن شخصیت خویشتن، تلقى خواهد شد؛ و نه تنها جوانان، که همه‌ى نسل‌ها و قشرها از سر دلخواه و شوق بدان رو خواهند آورد.
پیام به مناسبت آغاز هفته‌ى کتاب - 04/10/1372 

  این‌ها باقی می‌ماند!
به ادبیات فرانسه نگاه کنید؛ مطمئناً بخشى از این ادبیات، مصروف به قهرمانی‌هاى دوران جنگ است. چهار سال جنگ بوده، که فرانسوی‌ها دو سه سال آن را دچار فشار بودند و شکست خوردند؛ اما انواع مختلف قهرمانی‌ها را، هم در میدان جنگ، هم در مبارزات مردمى داخل پاریس، هم در روابط انسانى و نظایر آن، نشان دادند. شما ببینید که این‌ها در رمان‌هاى فرانسوى چقدر تکرار مى‌شود. هرچند من با شعر آن‌ها آشنا نیستم؛ اما بعضى از رمان‌هاى فرانسوى را که به فارسى ترجمه شده است، خوانده‌ام. اصلاً در بهترین رمان‌ها و در عالی‌ترین اثرها، نشانه‌ى آن روزها باقى مى‌ماند. شما ببینید درباره‌ى انقلاب روسیه، چقدر کتاب نوشته شده و چه حجمى از تفاخر وجود دارد و براى دیگران باقى گذاشته‌اند. این‌ها چیزهایى نیست که تمام بشود؛ این‌ها باید باقى بماند.
سخنرانی در دیدار با اعضاى شوراى سیاستگذارى صدا و سیما - 14/12/1369

دانلود کلیپ تصویری از بحرین

نمایی از بیداری اسلامی در بحرین    

برای دانلود اینجا  کلیک  کنید .


فوتبال


یک عده بچه بسیجی مومن احساس وظیفه می کنند که بروند در بازی تیم هایی که پولشون رو آل سعود میده علیه آل سعود و در دفاع از مردم بحرین و دیگر کشورهای اسلامی شعار بدهند! در بازی پرسپولیس و الاتحاد با ضرب و شتم مواجه می شوند و در بازی استقلال و النصر با هدایت لیدرها به فحاشی از بدترین نوع! کسانی که می گویند فوتبال سیاسی نیست پس می شود بگویید چرا بازی فوتبالی بین ایران و رژیم اشغالگر قدس نیست و چرا آن موقع فوتبالیست هایی مچ بند سبز بستند هیچ کس مثل دلاوری و…رگ غیرتش نزد بیرون که چرا فوتبال را سیاسی می کنید؟!
قضیه روشن است سیاست صدا و سیمایی که هشتاد درصدش مخالف نظام باشند که روزی نیست تق شان درنشود و مسئولینی چون مشایی برای تبلیغ در نمایشگاه کتاب و تبلیغ روزنامه و مجله اش روزی۲۵ هزار تومان پول می دهد! از این بهتر نیست…
باید بگویم که باید در اسلام این طرفداران فوتبالی که بسیجیان کاری به کارشان نداشتند باید شک کرد!
بسیجی در هیچ قالبی نمی گنجد کتک می خورد فحش می خورد تخریب می شود ولی بسیجی می ماند…

وظیفه ی شرعی!!

چند روز پیش مناظره ی آقای ذوالنور و آقای کواکبیان بود. یه جائی آقای ذوالنور چند نمونه از افاضات مدعیان اصلاحات نظیر مهاجرانی و خاتمی و .. را خواند. آقای کواکبیان در جواب گفت شما دارین پشت سر این افراد غیبت می کنین! و از جواب دادن طفره رفت. البته ی آقای ذوالنور بعدش جواب قاطعی به ایشون دادن.


بعد از این ماجرا یه مطلبی از آقای مصباح دیدم که در جمع ناظران شورای نگهبان(6/12/89) مطرح کرده بودند که مرتبط با همین رفتار منافقانه ست. برای من که خیلی جالب بود!

یکی از راه های فریب این است که حکم دینی را برای انسان مشتبه کنند. بگویند وظیفه شرعی این است؛ آیه قرآن این را می گوید، حدیث این را می گوید. از این سخنان نشنیده اید؟! آن کسانی که به روی علی شمشیر کشیدند به قرآن استناد می کردند و می گفتند: «ان الحکم الا ل لّه؛ تو کافر شدی چون برخلاف قرآن عمل کردی.» یکی از شیوه ها این است که انسان را از راه قرآن و حدیث و امثال آن فریب دهند و کسی که معرفتش نسبت به قرآن و حدیث کم است و نسبت به احکام اسلام اطلاع کافی ندارد، فریب می خورد.

معاویه در اواخر عمر به حجاز آمد و مدتی در مکه و مدینه ماند. می خواست برای ولایت عهدی یزید زمینه سازی کند. کار سیاست مداران همین است که از چند سال قبل به زمینه سازی برای انتخابات بعدی می پردازند. او با شخصیت های معروف مدینه ملاقات هایی داشت و البته هر کسی را از راهی فریب می داد. برای یکی هدایا می برد؛ نزد یکی اظهار تقوا می کرد و یکی را مدح و ستایش می نمود. روی هر کدام به گونه ای کار می کرد تا ذهنش را برای پذیرفتن ولایت عهدی یزید آماده کند. با امام حسین (ع) نیز ملاقاتی داشت و بالاخره بعد از مقدماتی که به عقلش می رسید تا ذهن ایشان را برای پذیرش آماده کند، گفت: من قصدم این است که بعد از من یزید مسئولیت من را بپذیرد و به اسلام خدمت کند. حضرت نگاهی کردند و گفتند: این پسر سگ باز فاسق شارب الخمر را می گویی!؟ او این همه زمینه چینی کرده بود که بگوید یزید برای خلافت شایستگی دارد، حضرت کاسه و کوزه اش را به هم زدند و گفتند: این شارب الخمر سگ باز را می خواهی خلیفه مسلمین کنی؟ معاویه که دید قافیه را باخته است گفت: آقا! یزید درباره شما این طور حرف نمی زند. می دانید یعنی چه؟ معاویه به امام حسین می گوید: غیبت نکن! غیبت مسلمان حرام است. او از شما بهتر است. تو داری غیبت می کنی اما او این طور نمی گوید؛ غیبت شما را نمی کند.

می گفتند معاویه داهیه عرب بود. ببینید برای امام حسین چه قدر پیچیده حرف می زد.
این فریب دادن از راه دین است. حالا اگر یک انسان عادی بود امکان داشت در مقابل این منطق معاویه کم بیاورد و بگوید استغفر الله؛ اشتباه کردم، غیبت کردم. اما امام این غیبت را واجب می داند. بی درنگ پاسخ معاویه را می دهد تا دهانش را ببندد و دیگر از این کثافت ها نخورد. این بصیرت است؛ این که انسان بفهمد هر جا چه باید بگوید؛ چه باید بکند و چگونه باید برخورد کند. اینجا این غیبت، غیبت واجب است، اگر نگویی گناه کرده ای. مگر گفتن هر سخنی پشت سر هر کسی غیبت حرام است؟ ما حتی در رساله های عملیه مان غیبت واجب داریم. کسی با شما مشورت می کند که فلانی به خواستگاری دخترم آمده و شما می دانید که او مرد فاسق معتاد مشروب خوار بی دینی است. باید به او بگویی یا نه؟ این غیبت واجب است. کسی می خواهد اختیار یک ملت را به دست بگیرد، شما احتیاط کنید و بگویید من چه عرض کنم؛ از دیگری بپرسید. از دیگری بپرسید یعنی چه؟ مقام مشورت است، باید بگویی؛ اگر نگویی گناه کرده ای. مقدس بازی در می آورد و می گوید «آقا غیبت نکنید! من در عمرم از هیچ کس بدگویی نکرده ام.» بسیار بی جا کرده اید. مگر ممکن است مؤمن از کسی بدگویی نکند؟ این منافق است که می خواهد همه را داشته باشد. مؤمن باید قاطع باشد. باید موضع اسلامی داشته باشد؛ حامی دین باشد. باید کسی را که بر ضد دین اقدام می کند رسوا کرد. نمی شود من مقدس بازی در بیاورم و بگویم خوشم نمی آید درباره کسی حرف بزنم! ببین پیغمبر اکرم، ائمه اطهار، امیرالمؤمنین، امام حسن، امام حسین و سایر ائمه(ع) درباره دیگران چگونه رفتار می کردند. اگر اینجا یک آدم مقدس مآبی جای امام حسین بود چه می گفت؟ می گفت: حالا من یک تأملی روی ایشان دارم، یا فکرش را بکنم ببینم چه طور می شود. اینجا جایی است که باید طرف را رسوا کرد.

دومین محموله سوخت هسته‌ای نیروگاه اتمی بوشهر وارد ایران شد

تهران - سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان

انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران گفت :دومین محموله سوخت

هسته‌ای نیروگاه اتمی بوشهر به وزن 30 تن از روسیه وارد کشور شد. 


بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

مواظب باشیم سید علی‌محمد باب دیگری ظهور نکند!

عضو خبرگان رهبری با هشدار نسبت به خطر رواج بابیت جدیدی

در کشور، گفتند: مراقب باشیم ثمره خون شهداء و مقاومت‌‌ها

در برابر دشمنان به پیدایش سید علی محمد باب جدیدی منجر

نشود! 
متن کامل را در ادامه مطلب ببینید

ادامه مطلب ...

وحشی گری سعودی ها در بحرین

نیروهای وابسته به رژیم حاکم در این کشور حتی پس از بازداشت برخی معترضان، در حالی که آنان هیچ سلاحی در دست نداشته اند، آنان را به نیروهای عربستانی تحویل می دهند تا سر و جمجمه آنها را مستقیما مورد هدف قرار داده و متلاشی کنند.  


به گزارش شیعه آنلاین، عصر امروز خبرنگار افتخاری ما در منامه پایتخت بحرین خبر داد که نیروهای تک تیرانداز وابسته به رژیم منفور حاکم در بحرین که این روزها در کنار خود نیروهای دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس مانند نیروهای ارتش عربستان سعودی و امارات متحده عربی را می بینند، در اقدامی ددمنشانه سر و جمجمه معترضان را مورد هدف قرار می دهند.

گفته می شود جدیدترین قربانی این گونه جنایت ها، جوانی به نام "علی حسین فرحات" بوده که عصر امروز مورد هدف تیراندازی مستقیم از ناحیه سر قرار گرفت. روز گذشته نیز یک جوان معترض از فاصله دو متری، در حالی که هیچ گونه سلاح سرد یا گرمی هم حمل نمی کرد و تسلیم نیروهای ارتش رژیم بحرین شده بود، در اقدامی ناجوانمردانه توسط آنان مورد هدف قرار گرفت و جا در جا به شهادت رسید.

وی در ادامه افزود: هدف از این کار وقیحانه و ضد بشری ایجاد رعب در دل معترضان جهت ترک میدان اللولوء و دیگر مناطق و رفتن به منازل و پایان دادن به اعتراضات است اما به رغم این کشتار وحشیانه، معترضان که اکثریت آنها از شیعیان هستند نه تنها دست از اعتراض برنداشته بلکه بر ادامه مقاومت تا دستیابی به اهداف قانونی و شرعی خود که اصلی ترین آن سقوط رژیم ظالم و ستمکار "آل خلیفه" است، پا فشاری می کنند.

در پی تیراندازی مستقیم به سر و جمجمه این معترضین، "مرکز حقوق بشر بحرین" این جنایت را به شدت محکوم کرده و خواستار تعقیب قضایی عاملان و کشاندن آنان به دادگاه های بین المللی شد.

برخی اخبار رسیده از بحرین نیز حاکی از آن است که نیروهای وابسته به رژیم حاکم در این کشور حتی پس از بازداشت برخی معترضان، در حالی که آنان هیچ سلاحی در دست نداشته اند، آنان را به نیروهای عربستانی تحویل می دهند تا سر و جمجمه آنها را مستقیما مورد هدف قرار داده و متلاشی کنند.

گفتنی است حدود دو هفته پیش نیز در حادثه ای مشابه جمجمه یک مرد میانسال بحرینی توسط نیروهای ارتش بحرین متلاشی شده بود. 

 

تصاویر را در ادامه مطلب ببینید..........

ادامه مطلب ...

پیروی از ولایت همانند اقامه نماز

نظر شخصی بنده بر اینست که پیروی از ولایت همانند اقامه نماز است . برای اینکه این فرضیه را به اثبات برسانیم باید ابتدا تفسیری از اقامه نماز داشته باشیم .

اقامه نماز غیر از خواندن آن است . خواندن نماز و تداوم بر آن عملی واجب و از اوصاف مؤمنان است ؛ ولی اقامه نماز برپا داشتن حقیقت آن است ! برای برپا داشتن حقیقت و روح نماز ، جدا از تلفظ حمد و سوره و ذکرهای رکوع ، سجود ، تشهد و مانند آن و صرف نظر از حالت ایستادن ، خمیدگی در رکوع ، پیشانی بر خاک ساییدن در سجده ، نشستن و نظیر آن و قطع نظر از تصویر مفاهیم اذکار نماز در ذهن ، باید پیام اصلی نماز از وجود لفظی و ذهنی بیرون آید و به وجود عینی برسد و در محدوده روح نمازگزار متمثل شود . سپس همان حقیقت با سنت و سیرت مستمر او در جامعه جلوه کند تا با تبلیغ و تعلیم و تزکیه نفوس مستعد دیگران ، آن ها نیز به روح متمثل نماز رسیده و با آن پرورش یابند و حقیقتی که بازدارنده از فحشا و منکر و شفای مرض های حرص ، جزع و بخل است در متن جامعه بشری متمثل گردد . 

در بحث پیروی از ولایت نیز همین مسئله پا برجاست. از آنجا که قرآن کریم که حق محض و فرمان الهی است ؛ فرمود : انما ولیکم الله و رسوله والذین امنوا و  در جایی دیگر فرمود اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم ... پس مشخص می شود اطاعت از ولی فقیه که ادامه راه انبیاء و اولیای خدا هستند بر هر مسلمانی واجب و ضروری است ؛ ولی باید دانست اطاعت از ولی فقیه مانند اقامه نماز تنها به ظاهر نماز نیست ؛ بلکه باید پیروی از ولایت از وجود لفظی و ذهنی بیرون آید و به وجود عینی برسد ! اگر درحال حاظر کسی می گوید من پیرو ولی فقیه زمان  و نائب امام عصر (ارواحنا فداه) هستم ؛ باید آن را در عمل به اثبات برساند . اگر کسی می گوید من مطیع رهبری زمان هستم ؛ باید با تمام وجود مطیع باشد . اگر کسی می گوید من رهرو ولی فقیه زمان هستم باید زندگی رهبری زمان را سرلوحه زندگیش قرار دهد و در چنین مواردی ، دیگر جاه طلبی ، دغل بازی ، ثروت اندوزی ، ربا و بخصوص حمایت از خواص و رهروان و مطیعان آنها دیگر معنا نمی دهد !!! اگر کسی ولی فقیه را مانند اقامه نماز بصورت عینی مشاهده کرد ، دیگر سکوت در زمانی که رهبری زمان اعلام جهاد می کند معنا ندارد ! چنین سکوتی مانند این می ماند که در ملأ عام سرهایی بریده بشود و دیگران بگویند ما ندیدیم ؛ که چنین سرهای بریده ای در روز عاشورا بر روی نیزه ها رفت ؛ و اگر افشاگری امام سجاد و بی بی زینب کبری (علیهم السلام) نبود یقینا سکوت موجب قطع اسلام می شد که چنین نشد .

اگردر حال حاظر در جایی رهبر عظیم الشأن انقلاب شخصا فریاد برائت سر می دهد باید تمامی مردم مطیع فرمان رهبری باشند نه اینکه عده ای از آقایون روحانی سکوت کنند !!!

پس می توان نتیجه گرفت ارتباط بین اقامه نماز و پیروی از ولایت اینست که بهره گیری از هدایت ، روشنگری و رهنمودهای حکیمانه ولی فقیه و ایستادگی در برابر کفر و شرک ، لازمه اقامه نماز است و اقامه نماز نیز عامل پیروی از ولایت فقیه است . بنابراین اگر انسان ها اهل قیام به قسط و قیام برای خدا باشند و در برابر شرک و کفر ایستادگی کنند ، می توانند نماز را که ستون خیمه دین است برپا دارند تا خیمه دین به طور کامل برافراشته گردد و این عمل به حقیقت عینی نمی رسد جز در سایه پیروی از ولایت مطلقه فقیه .

پس حقیقتا باید گریست بر حال خودمان که قرآن کریم می فرماید ویل للمصلین (وای بر نمازگزاران) . الذین هم عن صلوتهم ساهون و مراد از کلمه ساهون همان سهل انگاری در اقامه نماز است که مهم ترین آن برمی گردد به عدم ولایت پذیری صحیح افراد جامعه .

التماس دعـــــآ

دولت تا آخر پای ولایت فقیه ایستاده است

 احمدی‌نژاد ولایت فقیه را مهم‌ترین محور انقلاب اسلامی دانست و گفت:  

 

هرگز به دشمنان اجازه نخواهیم داد از برخی مسائل داخل کشور سوء استفاده کنند.


برای دیدن متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید:

ادامه مطلب ...