با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان کتابخانه ها

دیدار مسؤولان کتابخانه های بزرگ و عمومی و جمعی از کتابداران سراسر کشور




حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسؤولان کتابخانه های بزرگ و عمومی و جمعی از کتابداران سراسر کشور با اشاره به سابقه کهن و تاریخی ملت مسلمان ایران در تولید کتاب و کتابخوانی، شرایط کنونی تولید و نشر کتاب و آمارهای مطالعه کتاب در کشور را راضی کننده ندانستند و همه مسئولان دستگاههای فرهنگی و مرتبط با موضوع کتاب و کتابخوانی را به بازنگری جدی و حرکتی جدید و فراگیر برای ترویج کتابخوانی و مطالعه کتاب های مفید و سالم بویژه در میان نوجوانان و جوانان فراخواندند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با تشکر و قدردانی از زحمات مسئولان کتابخانه ها و کتابداران، برگزاری چنین دیداری را اقدامی نمادین برای احترام به کتاب و کتابخوانی بیان کردند و افزودند: با وجود پیشرفتهای اخیر در وسایل ارتباط جمعی و ارتباطات جدید و نوظهور، کتاب هیچگاه منزوی نخواهد شد و هیچ ابزار پیشرفته ارتباطاتی و فرهنگی نمی تواند جایگزین کتاب شود.


متن کامل سخنرانی در ادامه مطلب..........

ادامه مطلب ...

جستجوی همزمان در بیانات امام (ره) و رهبری

جستجوی همزمان در بیانات امام (ره) و رهبری  

همزمان با عید نیمه‌ی شعبان، از نسخه‌ی جدید و پیشرفته‌ی بخش جستجوی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبری (Khamenei.ir) رونمایی شد.

در این نسخه، علاومه بر طراحی فنی و پیاده سازی موتور جستجوگری ویژه و قدرتمند، امکان جستجوی همزمان در بیانات رهبری و صحیفه امام خمینی (ره) نیز برای کاربران فراهم شده است. همچنین با استفاده از جستجوی پیشرفته، کاربران می‌توانند با اعمال تنظمیاتی نظیر محدود کردن نوع محتوا و بازه‌ی زمانی، جستجویی دقیق‌تر و سریع‌تر را انجام دهند.

رهبر انقلاب در دیدار با اساتید و فارغ‌التحصیلان تخصصی مهدویت

رهبر انقلاب در دیدار با اساتید و فارغ‌التحصیلان تخصصی مهدویت با اشاره به پرهیز از کارهای جاهلانه در زمینه‌ی مهدویت فرمودند:  

«از جمله‌ى چیزهائى که میتواند یک خطر بزرگ باشد، کارهاى عامیانه و جاهلانه و دور از معرفت و غیر متکى به سند و مدرک در مسئله‌ى مربوط به امام زمان (عجّل‌اللَّه تعالى فرجه الشّریف) است... اینجور کارى مردم را از حالت انتظار حقیقى دور میکند، زمینه را براى مدعیان دروغگو و دجال فراهم میکند.»  

 

منبع: سایت مقام معظم رهبری


علت حضور آمریکایی ها در عراق

شخصی از یک ژنرال آمریکایی درباره علت حضور آن‌ها در عراق پرسید. آن ژنرال گفت شما فکر می‌کنید ما این همه نیرو را برای مقابله با صدام آورده‌ایم؟ خیر. به ما خبر رسیده که از این منطقه شخصی به نام مهدی ظهور می‌کند و ما برای مقابله با او به این‌جا آمده‌ایم.

بنازم ماه شعبان را که با شادی قرین باشد




بنازم ماه شعبان را که با شادی قرین باشد

در او میلاد عباس(ع) و حسین (ع) و ساجدین (ع) باشد

به نیمه چون رسد شعبان مهش تابنده تر گرددد

چرا چون چشم زهرا(س) روشن از روی پسر گردد

شعف در نیمه شعبان به قلب عاشقان باشد

جهان در انتظار مهدی صاحب الزمان(عج) باشد.


تعجیل در فرجش صلوات

بسم الله القاسم الجبارین

بسم الله القاسم الجبارین


نمیدانم چه رسمی است این مرام ذلت و خفت پذیری برخی از ما ایرانیان؟


واقعا ما ایرانی هستیم؟


واقعا شرف داریم؟


واقعا به قول برخی از هموطنان ، از نسل کوروش کبیر هستیم؟
من نمیدانم این استعمار پیر در طی سالهای سلطه و سیطره اش بر این مملکت چه کرده که آثارش در نسلهای امروز هم هویداست


این عدم خود باوری از کجا ناشی شده؟


این ذلت و بد بختی چرا در جان وفکر و رگ و پی برخی هموطنان اعم از روشنفکر و غیره  ، ریشه دوانده است؟


 وقتی اخبار مربوط به پیشرفت های دانشمندان کشورمان در زمینه های مختلف را میشنوم واقعا از خوشحالی به وجد میایم و احساس غرور تمام وجودم را در بر میگیرد اما.............اما عده ای از ما ایرانیان گویا ناتوانی و ذلت و بد بختی خود را شامل حال همه ملت میدانیم و همواره برای ارزیابی دیگران قیاس به نفس میکنیم


وقتی در زمینه سلولهای بنیادی پیشرفت میکنیم بعضی میگویند دروغ است !


وقتی در زمینه علوم هسته ای پیشرفت میکنیم ، میگویند کار روسها بوده و الا ما کجا و فن آوری هسته ای کجا !


وقتی ماهواره میسازیم فقط از ذهن علیلشان ساختن جک و لطیفه بر میاید !


وقتی استکبار تمام قد برای براندازی حکومت ایران تلاش میکند و صراحتا خط مشی براندازانه خود را بیان میکند و آخر کار شکست میخورد ، باز عده ای کم فهم میگویند " مگر آمریکا بیکار است که کار و زندگی اش را بگذارد و به مسایل مملکت ما بپردازد ؟ " میگویند اینها توهم است و دشمنی در کار نیست !


وقتی در سیاست خارجی از در اقتدار و عزت وارد میشویم میگویند باعث فرار سرمایه ها از ایران شدید و سیاست جنگ طلبانه در پیش گرفتید !


وقتی موتور ملی میسازیم میگویند وارداتی است و کپی برداری از موتور فلان خودروی فرانسوی است!


وقتی ? سال روبروی اتحاد ابرقدرتها با اقتدار میایستیم و پوزه تمامیت خواهان را به خاک میمالیم و بعد از قرنها در یک جنگ تمام عیار حتی یک وجب از خاک میهنمان را از دست نمیدهیم باز عده ای که از واقعا از نظر فکری فابل ترحم هستند میگویند که این پشتیبانی شوروی بود که مانع از شکست ما شد وگرنه حتما شکست میخوردیم !!!


وقتی عبدالمالک ریگی را در اوج اقتدار دستگیر میکنیم میگویند " از کی تا حالا سربازان پاکستانی ، سریازان گمنام امام زمان شده اند؟ "


 واقعا وقتی این احمقها را میبینم شرم میکنم از ایرانی بودنم . شرم میکنم بگویم با این بیچاره ها هموطنم ، شرم میکنم بگویم من هم مثل اینها آدمم ، به خدا خجالت میکشم


واقعا چه میشود که یک انسان اینقدر خود و هموطنانش را پست و بی مقدار و فاقد هر گونه توان و قدرتی می پندارد؟


اینها را چه شده که فقط یاد گرفته اند بگویند که از نوادگان کورش هستند؟ ( بابا پدر آمرزیده تو واسه مملکتت تا حالا چه غلطی کردی که حالا از عالم و ادم طلبکاری و دستاوردهای علمی هموطنانت را انکار میکنی؟ )


واقعا وقتی استکبار پیاده نظام های بی جیره مواجبی چون شما دارد دیگر چه کم دارد؟


من نمیدانم که برخی هموطنان (متاسفانه هموطنان) چطور است که نسبت خود با کوروشی را که 2500 سال پیش زندگی میکرده را مرتب یاد آور میشوند ولی از دیگر سو نسبت خود را با فتحعلی شاه و ناصرالدین شاه و محمد رضا پهلوی و...... که در طی همین دویست سیصد سال اخیر زندگی میکردند را فاکتور میگیرند ؟ آیا نسل شما به صورت جهشی  ، مستقیم و بی واسطه به کوروش میرسد؟ به خدا که نسل شما به همان محمد رضا پهلوی هم به زور میرسد چه رسد به کوروش !


 تا کی قرار است اینقدر احمق باشید و حرفها و شعارهای احمقانه بدهید؟


چشمانتان را باز کنید و ببینید که کشورتان در حال پیشرفت است و به کمک و همت شما نیاز دارد


هر چند من که میدانم اکثرتان نمیخواهید چشمانتان را باز کنید چراکه اگر باز کنید مجبور میشوید که فعالیت کنید و تلاش کنید اما جهاد و تلاش کجا و همت دون و پست شما کجا.


حتما باز میخواهید مثل پدرانتان که در دوران دفاع مقدس مرتب آیه باس میخواندند ، شما هم بر طبل ما نمیتوانیم بکوبید و وقتی دیدید شرایط با آنچه پیش بینی میکردید همخوانی ندارد ، سکوت کنید و بعد از اینکه سرانجام کار به سربلندی ایران انجامید به وسط میدان بدوید و سهم خواهی کنید و مصداق این شعر شاعر شوید که میگوید :


جنگ زد نعره ولی پنجره ها را بستید


به غنایم که رسیدیم به ما پیوستید


 


اف بر شما . اف بر شما . اف بر شما


و احسنت بر غیور مردان دلسوز ایران اسلامی که در عرصه های مختلف مایه افتخار و مباهات ایران و ایرانی میشوند .

سلام من به ماه شعبان

  

سلام من به ماه عشق و دلداده گی


به ماه آماده گی


به ماه مولود منجی و ماه میلاد خون خدا


به ماه روبه راه شدن


به خط مقدم ماه صیام


به ظرف پر از برکت یک سال سفره زندگی


سلام به زیر بنای منزل یک ماه میهمانی خدا


به طوق زیبای رمضان العظیم


به یک ماه بار بستن


به سفر بی انتهای طریق بندگی


به یک ماه زیرو رو شدن و اماده گی


به کوچه و راه رسیدن به منزل معشوق


به سبز ترین نهال در باغستان عمر یک ساله


سلام من به شعبان العزیز


به احرام حج رمضان و محرمیٌت به خدای بخشنده گی


سلام من به اذان نماز صیام  رمضان


به تکبیر احرام و نشستن به میقات میهمانی خدا


سلام من به ماه خوبیها


به شهر نبی اکرم


به دروازه ورود به ماه خدا


سلام بر ماه شعبان و هزاران سلام به خدای شعبان

میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان مبارک باد


حضرت علی اکبر (ع) فرزند ابی عبدالله الحسین(ع) بنا به روایتی در یازدهم شعبان،سال43 قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. پدر گرامی اش امام حسین بن علی بن ابی طالب (ع) و مادر محترمه اش لیلی بنت ابی مرّه بن عروه بن مسعود ثقفی است.او از طایفه خوش نام و شریف بنی هاشم بود . و به بزرگانی چون پیامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امیر مؤمنان علی بن ابی طالب(ع) و امام حسین (ع) نسبت دارد.
ابوالفرج اصفهانی از مغیره روایت کرد:



ادامه مطلب را حتما ببینید...............................

ادامه مطلب ...

صحبتهای مادر چهار شهید به زنان مسلمان بحرین

پیام مادر چهار شهید به زنان مسلمان بحرین


بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله علی ما انعمه و له شکر علی ما الهم.


سپاس و ستایش خداوند را بخاطر نعمتهایی که بخشید و آن را شکر بخاطر آنچه که الهام کرد. سلام بر پیامبر رحمت و دختر گرامی‌شان حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) مادر یازده ستاره درخشان آسمان امامت و سلام بر یگانه منجی عالم بشریت حضرت حجت بن الحسن روحی له فداه و عرض سلام به محضر رهبر عزیز و فرزانه.

و سلام بر تو ای خواهر مسلمانم! تویی که با فریاد مشتهای گره کرده‌ات از مردان دلیر و فرزندان رشیدت حمایت می‌کنی و حلقه‌های زنجیر ظلم و ستم استکبار و شیاطین را یکی پس از دیگری نابود می‌سازی و با ایمانی محکم و قدمهایی ثابت تا نابودی شیطان بزرگ پیش می‌روی. آیا می‌دانی راهی که تو اکنون در آن قرار داری چیست و چه قیمتی دارد؟ راه تو راه نور و سعادت و نجات است، راه حریت و آزادگی‌ست راه رسیدن به حیات طیبه است، راه خدا و راه نبوت است و این بسیار گران‌بها و با ارزش است. شنیده‌ام شیطان صفتان به به مسجد و مدرسه و خانه و کاشانه‌ات یورش می‌برند و وجود پاکتان را به خاک و خون می‌کشند و عزیزانتان را به شهادت می‌رسانند، نگران نباش که خدا با شماست.

 


من حلیمه هستم. نام من حلیمه است.


از خانواده‌ی من همسرم سید حمزه و چهار فرزندم سید کاظم، سید داوود، سید کریم و سید قاسم سجادیان به شهادت رسیده‌اند. هر بار که خبر شهادت فرزندانم را می‌آوردند در حالی که اشک شوق بر چهره‌ام بود و رو می‌پوشاندم تا مبادا دشمن شاد شود، دلم آرام بود و خوشحال بودم از اینکه خداوند متعال شهادت را نصیب خانواده‌ام نمود و هرگز فراموش نمی‌کنم آن روزی که خبر شهادت همسرم را به من دادند، وجودم پر از حسرت و اندوه شد، چرا که از قافله عشق جاماندم.

و اما شنیده‌ام در بحرین، که دلهای شما لبریز از عشق علی و فاطمه است، دشمن اسلحه‌اش را به قلب شما نشانه رفته است، اما بدانید راه شما راه خدا و راه خدا راه پیروزی است و ما با دعایمان شما را حمایت میکنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله


منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

کی میایی؟

جهان در حسرت آیینه مانده ست


گرفتار غمی دیرینه مانده ست


شب سردی ست بی تو بودن ما


بگو تا صبح چند آدینه مانده ست؟