با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

جنگ سایبری ایران با آمریکا و اسرائیل


شبکه خبری ای‌بی‌سی آمریکا در گزارشی با اشاره به امکانات جنگ سایبری ایران به نقل از عیوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بیان داشت: «ایران آماده است تا با استفاده از امکانات جنگ سایبری غیر قابل انکار خود در هر نوع کشمکش آن‌لاینی با آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد عمل شود».

ای‌بی‌سی در ادامه با اشاره به صحبت‌های حیدرپور می‌آورد: «حیدرپور گفته است که اگر جاسوسان سایبری آمریکا یا رژیم صهیونیستی سعی کنند تا علیه ایران دست به کمپین‌های آن‌لاین بزنند،‌ سازمان‌های اطلاعاتی و دولتی ایران با امکانات دفاعی «بسیار قوی»‌ خود دست به عملیات‌های لازم می‌زنند».

این شبکه خبری بیان می‌دارد که سخنان حیدرپور واکنشی به خبر تاسیس فرماندهی نظامی سایبری رژیم صهیونیستی می‌باشد که مسئولیت حمله به ایران در فضا سایبری را بر عهده دارد. لازم به ذکر است این مقر فرماندهی که تحت حمایت واحد 8200 جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند، مستقیماً تحت نظارت نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، بوده و گزارشات خود را برای وی ارسال می‌کند. در جلسه‌ای که اخیراً نتانیاهو با کارشناسان مسائل جنگ سایبری داشت اظهار کرده است که رژیم صهیونیستی باید به ابرقدرت سایبری جهان تبدیل شود.

ای‌بی‌سی در ادامه به صراحت بیان می‌دارد که «سازمان اطلاعات اسرائیل، موساد، و سازمان اطلاعات آمریکا، سیا، قبلاً علیه ایران حداقل دست به یک عملیات سایبری مهم زده‌اند: کرم استاکس‌نت که بنا بر گزارشات در سال 2010 به نیروگاه‌های هسته‌ای ایران خساراتی را وارد کرده است». کمی پس از کشف این کرم، نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که این کرم در همکاری سازمان‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی ساخته شده است. یک نشریه آلمانی به نام اشپیگل نیز گفته است که منابع اسرائیلی این مسئله را مورد تردید قرار داده‌اند که آمریکا نقش مهمی را در برنامه استاکس‌نت ایفا کرده باشد.


این شبکه همچنین طی مصاحبه‌ای با ریچارد کلارک، یکی از مقامات اسبق شورای امینت ملی کاخ سفید، به مسئله استاکس‌نت و امکان استفاده آن علیه خود آمریکا می‌پردازد. ریچارد کلارک در این مورد بیان می‌دارد: «استاکس‌نت یک سلاح بسیار بسیار پیچیده است. پیچیده‌ترین سلاح تهاجمی‌ای است که تا به حال در فضای سایبری مشاهده کرده‌ایم... و برای این طراحی شده است تا به دستگاه بگوید که چه کاری را انجام دهد. این سلاحی است که باعث از بین رفتن شبکه دستگاه شده و آن را به انجام کارهای غلط وامی‌دارد». وی در جواب سوال مجری این شبکه در خصوص امکان استفاده این سلاح علیه آمریکا بیان می‌دارد: «این سلاح طوری طراحی شده است که خسارات جانبی آن محدود باشد... مایکروسافت، زیمنس و دیگر شرکت‌ها بسته‌های امنیتی را برای مقابله با آن ارائه داده‌اند. لذا، تکنیک‌هایی که توسط سلاح استاکس‌نت استفاده می‌شد، نباید دیگر قابل کاربرد باشند». ریچارد کلارک با این حال در انتهای صحبت‌های خود بیان می‌دارد که اگر این تکنیک‌ها را بتوان در مورد «روزهای صفر»‌ یا همان نقاط ضعف نرم‌افزارها بکار گرفت، می‌توان سلاح جدیدی را به وجود آورد.

لازم به ذکر است که پس از گذشت حدود یک سال از حادثه استاکس‌نت، هنوز هیچ یک از مقامات آمریکایی یا اسرائیلی به طور رسمی مسئولیت این اقدام را نپذیرفته‌اند، اما یکی از ژنرال‌های رژیم صهیونیستی و چند تن از کارشناسان امنیتی فضای مجازی، ازجمله مقامات دولتی آمریکا، آمریکا و رژیم صهیونیستی را جزو کشورهایی می‌دانند که انگیزه و امکانات لازم برای انجام اینکار را داشته‌اند.


منبع :  مشرق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد