با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

چرا جامعه نیاز به رهبر دارد؟


وجود رهبر در جامعه‌، یک امر ضروری است‌، که هم قرآن کریم اهمیت آن را بیان فرموده است‌، و هم امامان معصوم‌: و هم عقل به بودن رهبر حکم می‌کند، و هم این که همة مردم مسلمان و غیر مسلمان خواستار آن هستند.
اگر جامعه رهبر نداشته باشد، حکومت ندارد، واگر حکومت نداشته باشد، نظم و امنیت نخواهد بود; هرج و مرج جامعه را فرا خواهد گرفت‌; کسی نیست که مردم را در مقابل دشمنان بسیج کند تا در برابر بیگانگان دفاع کنند; فعالیت‌های اقتصادی‌، فرهنگی‌، سیاسی و... کم رونق می‌گردد; قتل و غارت و درگیری زیاد می‌شود; تعلیم و تربیت از بین ما می‌رود; و هزاران مشکل دیگر به وجود می‌آید. و خلاصه این که‌، در جامعة بهم ریخته‌، کسی نمی‌تواند در صلح و صفا و امنیت زندگی کند; زیرا جامعه همیشه در آشفتگی و نگرانی به سر می‌برد.
در داستان بنی اسرائیل می‌خوانیم هنگامی که بر اثر هرج و مرج داخلی و نداشتن رهبری قوی‌، جامعه‌، گرفتار شکست شد، و دشمنان بر آنان مسلط شدند. قرآن کریم‌، در این باره می‌فرماید: "أَلَم‌ْ تَرَ إِلَی الْمَلاَ ?ًِ مِن بَنِی‌َّ إِسْرَ ََّءِیل‌َ مِن بَعْدِ مُوسَی‌ََّ إِذْ قَالُواْ لِنَبِی‌ٍّ لَّهُم‌ُ ابْعَث‌ْ لَنَا مَلِکًا نُّقَـَتِل‌ْ فِی سَبِیل‌ِ اللَّه‌ِ; (بقره‌،246) آیا مشاهده نکردی جمعی از بنی اسرائیل را بعد از موسی که به پیامبر خود گفتند: زمامدار (و فرماندهی‌) برای ما انتخاب کن‌! تا (زیر فرمان او) در راه خدا پیکار کنیم‌."
این آیه شریفه تصریح دارد که‌، بدون حکومت و وجود رهبر، رسیدن به آزادی و آرامش اجتماعی ممکن نیست‌.
امام علی‌می‌فرماید: "مردم به هر حال نیازمند به امیر و زمامداری هستند، خواه نیکوکار باشد یا بدکار! تا مؤمنان در سایة حکومتتش به کار خویش مشغول باشند، و کافران نیز بهره‌مند شوند، و مردم در دوران حکومت او، زندگی را حتی داشته باشند، به وسیلة او اموال بیت المال گردآوری شود و به کمک او با دشمنان مبارزه کنند، جاده ها امن گردد، و حق ضعیفان از زورمندان گرفته شود، مردم نیکوکار در رفاه و از دست بدکاران در امان باشند."(بحار الانوار، مجلسی‌;، ج 33، ص 358، مؤسسة الوفأ)
در جای دیگر می‌فرماید: "رهبر ظالم و ستم‌گر بهتر است از فتنه (هرج و مرج و نبود رهبر) که پیوسته در جامعه وجود داشته باشد."(غرر الحکم و درر الحکم‌، محمد تهیمی آمدی‌، ج‌، ص‌، انتشارات دفتر تبلیغات‌.)

نظرات 2 + ارسال نظر
site01 جمعه 18 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 18:27 http://www.site01.fay.ir

8926251984بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.site01.fay.ir

منصورحیدری جمعه 18 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 22:59 http://yaran.10r.ir

سلام شهادت شهید محمد غفاری برهم استانیهای عزیز تسلیت باد
ای شهیدان ، عشق مدیون شماست / هرچه ما داریم از خون شماست

ای شقایق ها و ای آلاله ها / دیدگانم دشت مفتون شماست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد