با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

تلاش تبلیغاتی غرب برای دامن زدن به درگیری مذهبی در مصر


درگیری مذهبی برای انحراف انقلاب مصر؛ آسیبی که رهبر انقلاب سه هفته قبل نسبت به آن هشدار دادند

تنها سه هفته پس از پیش بینی رهبر معظم انقلاب درباره برنامه‌ریزی غرب در قبال جنبش‌های منطقه، انقلاب مصر شب گذشته شاهد نمایشی خونین و ساختگی بود که رسانه‌های غربی همه تلاش خود را برای دامن زدن به آن به کار گرفتند....................

به گزارش رجانیوز، در حالی که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در کنفرانس بیداری اسلامی، در بررسی خطراتی که ممکن است بر سر راه انقلاب‌های منطقه باشد، پس از بیان دو خطر عمده "احساس پیروزی کاذب" و "نفوذ درون انقلاب برای انحراف آن"، از طراحی‌های غرب برای آسیب زدن به این انقلاب‌ها خبر دادند، شب گذشته شهر قاهره شاهد درگیری شدید و پر کشته و مجروح مسیحیان قبطی و نظامیان مصری بود تا بدین ترتیب، رسانه‌های غربی با آب و تاب تمام به بازگو کردن گزارش‌های خود از این واقعه بپردازند.

این در حالی است که رهبر انقلاب نزدیک به سه هفته پیش با هشدار نسبت به احتمال روی دادن این واقعه در این زمینه فرمودند: «اگر این تاکتیک ]نفوذ درون انقلاب‌ها و تغییر مسیر آنها[ نیز به نتیجه نرسد، تجربه‌ها به ما می‌گوید که آنگاه روش‌هایى چون هرج و مرج و تروریزم و جنگ داخلى میان پیروان ادیان یا قومیت‌ها یا قبایل و احزاب و یا حتى میان ملت‌ها و دولت‌هاى همسایه، و همراه با آن، حصر اقتصادى و تحریم و بلوکه کردن سرمایه‌هاى ملى و نیز هجوم همه جانبه‌ى تبلیغاتى و رسانه‌اى را در پیش خواهند گرفت. مقصود آنان از این همه، خسته و نومید کردن مردم و مردد و پشیمان کردن مبارزان است، که میدانند در این صورت، شکست دادن انقلاب، ممکن و آسان خواهد شد. ترور نخبگان صالح و مؤثر یا بدنام کردن برخى از آنان و از سوئى خریدن کسانى از سست‌عنصران، نیز در شمار روش‌هاى متداول قدرت‌هاى غربى و مدعیان تمدن و اخلاق است.»

این واقعه در شرایطی در مصر اتفاق افتاده است که تسخیر سفارت اسرائیل در قاهره و فرار سفیر اسرائیل از مصر موجی از نگرانی را در میان ناظران غربی وقایع منطقه به‌وجود آورده بود.

در شرایطی که گروه‌های سیاسی خود را برای حضور در انتخابات مجلس مصر و تشکیل این پارلمان و سپس انتخاب رئیس جمهور و تاسیس دولت جدید در مصر آماده می‌کنند و گروه‌های تازه تاسیسی همچون حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلمین مبارزات سیاسی گسترده‌ای را برای امکان استفاده از شعار همیشگی اخوان "الاسلام هو الحل" (اسلام تنها راه چاره) آغاز کرده‌اند، خیزش مشکوک قبطیان مصر به بهانه اعتراض به شورای نظامی نسبت به افزایش حملات به این گروه و تعلل در بازسازی کلیسای اسکندریه که زمستان گذشته در بمب‌گذاری تخریب شد، شرایط مصر را به شرایطی آَشفته تبدیل کرده است.

اعتراض به شورای نظامی مصر بهانه ای بود برای حرکت قبطیان به سمت ساختمان رادیو  و تلویزیون این کشور که واکنش خونین نیروهای امنیتی مصر را به دنبال داشت.

آخرین گزارش‌های منتشر شده نیز از کشته شدن 36 نفر و مجروح شدن 372 تن حکایت دارد و ارتش مصر برای بازگشت آرامش به قاهره، تا ساعت هفت صبح امروز حکومت نظامی اعلام کرد.

این در حالی است که رسانه‌های غربی بلافاصله این رخداد را به صورتی گسترده و با هدف دامن زدن به اختلاف قومی و مذهبی پوشش دادند.

در عین حال، "عصام شرف" نخست وزیر دولت موقت مصر یکشنبه شب در اظهاراتی با اشاره به وجود دست‌هایی خارجی در پشت صحنه این ماجرا تاکید کرد "مصر در خطر است." وی افزود که "این حوادث ما را به عقب باز گرداند، به‌جای آنکه به‌سوی ایجاد دولتی نوین طبق اصول دمکراتیک و مسالمت‌جو پیش برویم."

شرف تاکید کرد، این حوادث توطئه ای برای دور کردن مصر از انتخابات است و دست‌های پنهانی در پس پرده آن وجود دارد.

این در حالی است که پاپ شنودا سوم رهبر کلیسای ارتودوکس قبطی ها، خشونت های روز گذشته را به نفوذی ها ربط داد. او گفت مسیحیت، خشونت را مردود می شمارد. پاپ شنودا در بیانیه خود گفت که غریبه ها به داخل جمعیت نفوذ کرده و مرتکب جرایمی شدند که قبطی ها مسبب آن شناخته شده اند. رهبر کلیسای ارتودوکس قبطی های مصر خواهان آن شد که مسیحیان سه روز برای صلح در کشور روزه بگیرند.

حزب الله لبنان نیز با اظهار تاسف شدید درباره حوادث اخیر مصر، به مردم این کشور درباره فتنه دشمنان هشدار داد. حزب الله در بیانیه ای تاکید کرد که حوادث اخیر مصر تصویری از فتنه انگیزی‌های دشمنان علیه مصر، اعراب، مسلمانان و مسیحیان و بخشی از طرح آمریکا برای تجزیه منطقه بر اساس فرقه، قومیت و نژاد است.

به‌دست آمدن برخی اسناد از سازمان امنیت مصر در روزهای پس از سرنگونی مبارک نیز از طراحی برخی حملات به قبطی‌ها حکایت داشت که دولت مبارک آن‌ها را به گروه‌های افراطی اسلامی منتسب کرده بود. این در حالی بود که سال گذشته و پس از انفجار کلیسای قبطیان در اسکندریه، برخی محافل امنیتی، سازمان جاسوسی اسرائیل را عامل طراحی و اجرای این عملیات معرفی کرده بودند.

به نظر می‌رسد در شرایطی که شعارهای اصیل اسلامی همچون حاکمیت احکام اسلامی، قطع ارتباط با اسرائیل، لغو پیمان کمپ دیوید و برقراری ارتباط با ایران، تدریجا به شعارهای حاکم و غالب انقلاب مردم مصر تبدیل شده است، طراحی خطرناک غرب برای تجزیه قومیتی و مذهبی مصر با حمایت بازوی رسانه‌ای غرب و پس از ناامیدی از نفوذ در اصل انقلاب، یکی از جدی‌ترین آسیب‌هایی است که بنا به پیش بینی رهبر معظم انقلاب خیلی زود برای انقلاب مصر بوقوع پیوسته و تلاش می‌کند تا مسیر اصلی این انقلاب را به بیراهه بکشاند.

منبع رجانیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد