با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

پنجم آذز ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین

پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان

 به فرمان امام خمینی (ره) گرامی باد .


بسیجی ام به امید ظهور پنجره ام

و بازمانده نسل هزار حنجره ام 

هنوز عهد و مرامی که داشتم دارم

و جان نیمه تمامی که داشتم دارم 

به همرهان که جفا می کنند میگویم

اگر چه گفته ام اکنون بلند میگویم

که تا به چشمه نور حیات روزنه ایست

تمام بود و نبودم  فدای خامنه ای است

..............

هدف از تشکیل بسیج


آرمان والا و ایده بلند و هدف عالی انقلاب اسلامی ما را چنین می سزد که از چار چوب مرزهای ایران بگذرد و دروازه های ملل محروم و توده های مظلوم و مستضعف جهان را بگشاید و پیام آرامش بخش و رسالت انسانی و رهائی بخش خویش را بگوش جان آنها برساند و زمینه های حکومت عدل الهی و جهانی امام عصر (عجل الله فرجه) را آماده سازد . و از این روی ، بسیج تمامی نیروهای فعال و آمادگی جهت تحقق این آرمان ارزنده انسانی ، امری ضروری و طبیعی به نظر می آید .

و از اینجا بود که امام خمینی (ره) این قلب تپنده انقلاب و پیام آور آزادی و کرامت و هویت اسلامی و انسانی این قرن جهت مبارزه همه جانبه با آمریکای جهانخوار که هر روز برای گسترش تجاوزات و سبعیت خویش ، چنگ و دندان نشان می دهد و در رویارویی با همه ابرقدرتهای تجاوزگر و تیز ، رشد انقلابی نهضت اسلامیمان روز 5/8/58 را بسیج عمومی اعلام فرمودند و هدف از تشکیل بسیج را گفتند که « مملکت اسلامی باید همه اش نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد » و در حالت کلی می توان گفت که هدف از تشکیل بسیج را قرآن بیان نموده و در سوره توبه آیه 40
می فرماید: « ‌انفروا خفاقا و ثقالا و جاهدوا باموالکم و انفسکم فی سبیل الله ذلکم خیر لکم ان کنتم تعلمون » ؛ با کیفیت مختلف حرکت کنید و کوچ کنید در حالیکه با بار سبک هستید . مجهز باشید و جهاد کنید با مال و جانتان در راه خدا ، و یکی دیگر از هدف تشکیل بسیج را بازوی ولایت فقیه دانسته و تک تک اعضای بسیج را سلول های بافت ولایت فقیه می دانیم . بهر حال هدف از تشکیل بسیج را جذب آموزش ، سازماندهی نیروهای مردمی دانسته و اصلی ترین مساله بسیج ، بکارگیری نیروهای مردمی در ماموریتهای محوله با توجه شرایط سنی بسیجیان اعم از دانش آموزی ، دانشجویی ، کارگری ، کارمندی ، عشایر و غیره می باشد تشکیلات بسیج به علت ساخت مردمی از یک طرف و گستردگی آن از طرف دیگر باید طوری تنظیم شود که هم در زمان صلح و هم در زمان جنگ بتواند کارآیی لازم را داشته باشد .

نظرات 1 + ارسال نظر
یک دوست چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:45

بسم الله
با عرض سلام و خسته نباشید
شعر مذکور اثر شاعر جوان و متعهد آقای سیدروح الله موسوی کاشمری است و ادامه جالبی هم دارد که اگر خواستید می توانید اضافه کنید:
میان حجمه ی صد کینه زیستم آقا / ولی قسم به خدا خسته نیستم آقا
به این امید از تو چه پنهان بسیج می آیم/ که در لباس شهیدی به قاب فردایم
علی بگو تا یلان بسیج جان بدهند / ومادران بسیجی ما جوان بدهند
ز پینه ی کف دستان ما علی تا چند / به خصم تازه به دوران رسیده نان بدهند؟
اجازه ای بده تا مالکان اشتر تو / به دشمنان قسم خورده ات نشان بدهند
دل رئوف بسیجی مثال آینه ایست / که محو چهره ی سید علی خامنه ایست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد