با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

گمانه‏زنى درباره‏ى موضع رهبرى در انتخابات

این را هم در باب انتخابات به شما عزیزان و همه‏ى ملت عزیزمان عرض بکنم؛ درباره‏ى موضع رهبرى در مورد انتخابات، گمانه‏زنى و شایعه و اینها همیشه بوده و خواهد بود. بنده یک رأى دارم، آن را در صندوق مى‏اندازم. به یک نفرى رأى خواهم داد، به هیچ کس دیگر هم نخواهم گفت که به کى رأى بدهید، به کى رأى ندهید؛ این تشخیص خود مردم است. بنده گاهى از دولت حمایت میکنم، دفاع میکنم؛ بعضى سعى میکنند براى این کار معناى نادرستى جعل و ابداع کنند. نه، من از دولتها همیشه دفاع میکنم؛ منتها اگر دولتى بیشتر مورد تهاجم قرار گرفت و احساس کردم حملات غیر منصفانه‏اى میشود، بیشتر دفاع میکنم. من طرفدار اِعمال انصافم؛ من میگویم باید منصف باشیم. رفتارها را نگاه کنیم؛ این ربطى به انتخابات ندارد، بحث انصاف و بى‏انصافى است. حمایت کردن از خدمتگزاران در کشور، وظیفه‏اى است که هم من دارم، هم همه دارند؛ این مربوط به اعلام موضع انتخاباتى نیست. بنده از هر حرکت خوبى، از هر اقدام خوبى، از هر پیشرفتى، از هر خدمتى به مردم، از هر دلجوئى‏اى از محرومین، از هر ایستادگى‏اى در مقابل ظلم و استکبار استقبال میکنم و از آن کسى که این کار را کرده است، تشکر و سپاسگزارى میکنم؛ هر دولتى باشد، هر شخصى باشد؛ این وظیفه‏ى من است.

دیدار پرشور مردم قم با رهبر معظم انقلاب

بسمه تعالی

عنوان:  دیدار پرشور مردم قم با رهبر معظم انقلاب به مناسبت 19 دی
تاریخ:  ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از علما، فضلا، طلاب و قشرهای مختلف مردم قم در سخنان مهمی حادثه نوزدهم دی قم را مبدأ تاریخ تحولات جدید دنیا دانستند و با اشاره به نقش «صبر و بصیرت» در موفقیتهای مستمر نظام اسلامی، به تبیین دو عامل مهم ناکارآمدی توطئه های دشمنان و استمرار زنجیره های اقتدار ملت ایران یعنی ایستادگی قاطعانه نظام بر اصول، و حضور هوشمندانه مردم در صحنه پرداختند و تأکید کردند: بر خلاف تصور و تحلیل های جبهه استکبار، نظام جمهوری اسلامی امروز نه تنها در شرایط شعب ابی طالب نیست بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد و به لطف و فضل الهی حضور مردم در انتخابات آینده مجلس به عنوان یکی از مظاهر دخالت مردم در سرنوشت کشور، حضوری پرشور و دشمن شکن خواهد بود و همه مسئولان و نامزدها نیز وظیفه دارند که با پایبندی کامل به قانون، زمینه یک انتخابات سالم و رقابتی را بوجود آورند........
ادامه مطلب ...

( ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی )

مهم‌ترین وظیفه مجلس طبق قانون اساسی قانون‌گذاری است . رای اعتماد به هیات وزیران قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی مهمترین وظیفه مجلس است و با اهرم‌ها و ابزار قانونی این نظارت تحقق عینی خواهد یافت. کمسیون‌های تخصصی مجلس مهم‌ترین مرکز بررسی لوایح و طرح‌های قانونی و همچنین بررسی عملکرد وزیران و مدیران دستگاه‌های اجرایی است. بر این اساس هرچه عناصر کارآمد، متخصص و مجرب در مجلس حضور یابند، علاوه بر تصویب قوانین بی نقص و دارای برد موثر و تاثیر عمیق، اجرای صحیح امور در دستگاه‌های اجرایی و قضایی و عملکرد وزیران نیز با نظارت دقیق مجلس در مسیر صحیح هدایت خواهد شد. هنر نمایندگان این است که با ابتکار و خلاقیت و عمل به وظایف قانونی، مجلس را پویا، فعال، سرزنده و دارای نشاط و تحرک سازند مجلس محل ریل گذاری است.

ملاک های انتخاب نماینده مجلس از نگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

نماینده مجلس از نگاه مقام معظم رهبری باید(مدظله العالی) اینگونه باشد:......

ادامه مطلب ...

تسلیت درگذشت عالم ربانی آیت‌الله شاه‌آبادی

در پی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمد شاه آبادی، رهبر معظّم انقلاب اسلامی،در پیامی ارتحال این عالم ربانی را تسلیت گفتند.


متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ارتحال عالم ربانی، استاد زاده‌ی امام بزرگوار، مرحوم آیة الله آقای حاج شیخ محمد شاه آبادی را به خاندان معزّز و مکرّم شاه آبادی و به همه‌ی ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت می‌گویم و علو درجات آن روحانی عالیقدر را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سید علی خامنه‌ای
 18/دی/1390

پیام تسلیت در پی درگذشت حاج ذبیح‌الله بخشی


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت حاج ذبیح‌الله بخشی، پیر دلاور جبهه‌های جهاد را تسلیت گفتند و پاداش صبر و ثبات را برای ایشان از خداوند متعال مسألت کردند.
متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت پیر دلاور جبهه‌های جهاد، پدر دو شهید و همرزم و همراه هزاران شهید، مرحوم حاج ذبیح‌الله بخشی را به همه‌ی مجاهدان راه حق و به خانواده‌ی محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و علو درجات و پاداش صبر و ثبات را برای ایشان از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
 15 دی1390 

سخنان رهبر انقلاب درمورد وبلاگ نویسان


تذکر اول رهبر عزیز انقلاب به وبلاگ نویسان؛
 
«واقعاً یکى از چیزهایى که ما همه‌مان [باید توجه کنیم]، به مردم هم باید بگوییم، یاد بدهیم که توجه بکنند این است که: به صرف توهم این که حالا این کار مصلحت دارد، دست‌شان را، یا قلم‌شان را، یاوبلاگ‌شان را آزاد نکنند که هر چه به دهن‌شان آمد، آن را بگویند؛ اینجور نیست، چون وسایل مدرن امروز همه مشمول همین حکم است. یعنى خواندن وبلاگ هم مثل خواندن کاغذ است، کتاب است، نامه است، مثل شنیدن حرف است. استماع غیبت شامل همه‌ى اینها می‌شود؛ یعنى ملاک استماع در اینها وجود دارد مسلماً.»
 
تذکر دوم رهبر فرزانه انقلاب؛
 
«فضاى اهانت و هتک حرمت در جامعه، یکى از آن چیزهایى است که اسلام مانع از آن است؛ نباید این اتفاق بیفتد. فضاى هتک حرمت، هم خلاف شرع است، هم خلاف اخلاق است، هم خلاف عقل سیاسى است.
انتقاد، مخالفت، بیان عقاید با جرأت، هیچ اشکالى ندارد؛
اما دور از هتک حرمت‌ها و اهانت‌ها و فحاشى و دشنام و این چیزها.
همه هم در این زمینه مسئولند. این کار علاوه بر اینکه:
فضا را آشفته می‌کند،
و اعصاب آرام جامعه را به هم می‌ریزد،
که امروز احتیاج به این آرامش هست “خداى متعال را هم از ما خشمگین می‌کند.»

پایان سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با سخنان رهبر انقلاب

پایان سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با سخنان رهبر انقلاب

صدها تن از اندیشمندان، نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران و مؤلفان آثار علمی، همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، امشب (چهارشنبه) در سومین نشست اندیشه های راهبردی جمهوری اسلامی، به تعامل فکری و بررسی ابعاد مختلف موضوع زن و خانواده پرداختند.
هدف از نشست های اندیشه های راهبردی که دو جلسه قبلی آن با موضوع «الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت» و «عدالت» برگزار شده است، ایجاد فضایی علمی و تخصصی برای تضارب آرا و اندیشه ها در جهت ایجاد گفتمان علمی و کاربردی و تصمیم سازی درباره موضوعات راهبردی و مورد نیاز کشور است.
در این نشست 4 ساعته 10 نفر از صاحب نظرانی که مقالات و پژوهشهای آنان از میان 188   مقاله ی رسیده به دبیرخانه نشست، به عنوان آثار برتر شناخته شده، به بیان دیدگاهها و طرح نظریات خود پرداختند..............................
ادامه مطلب ...

کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» منتشر شد

کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» با بهره‌گیری از گزیده‌ی سخنرانی‌ها و پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شد.

این کتاب که همزمان با برگزاری نشست راهبردی «زن و خانواده» منتشر شده است در چهار بخش و 311 صفحه به تبیین مسائل مختلف مربوط به حوزه‌ی زنان با موضوع بازیابی هویت حقیقی و با نگاهی به شرایط موجود در جوامع مختلف، خصوصاً جوامع اسلامی و جوامع غربی پرداخته است. در بخشی از مقدمه‌ی این کتاب آمده است: «استکبار جهانی در کنار حمایت از جنبش‌های فمینیستی، القای جهانی‌سازی یعنی تبدیل همه‌ی عالم به دهکده‌ای کوچک و واحد را متمم فاعلیت خویش ساخت تا هرچه سریع‌تر بر طراحی ساختار هویتی مطلوب خویش و جهان‌شمولی تئوری‌ها و خواسته‌هایش نایل آید.»....................

ادامه مطلب ...

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان ایرانی خارج از کشور

رهبر معظم انقلاب به دو وظیفه مهم دانشجویان ایرانی خارج از کشور تاکید کردند؛
" علم آموزی به معنای دقیق" و "تبیین مواضع حقیقی نظام جمهوری اسلامی" (۱۳۹۰/۱۰/۱۱ - ۱۲:۱۰)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا، دانشجویان عضو این اتحادیه را فرزندان عزیز ملت ایران و سرمایه های ارزشمند کشور برشمردند و "علم آموزی به معنای دقیق کلمه" و "گسترش فکر درست و تبیین مواضع حقیقی نظام جمهوری اسلامی" را از وظایف این دانشجویان دانستند............
ادامه مطلب ...