با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

حماسه 9 دی، تحکیم کننده ارکان انقلاب بود

حماسه 9 دی، تحکیم کننده ارکان انقلاب بود

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: حماسه نهم دی ظهور و بروز بصیرت مردمی، تجلی روحیه حماسی و عاشورایی امت اسلامی و تحکیم کننده ارکان انقلاب بود.....

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالحسین(ع) همدان ؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در آستانه فرارسیدن سالروز خلق حماسه 9 دی ماه 1388 در گفت وگوی تفصیلی با خبرنگار سپاه نیوز به تشریح ابعاد، زوایا و پیامهای این حماسه مردمی پرداخت.

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی ماه از بزرگترین ایام الله انقلاب است گفت: حماسه 9 دی تحکیم و تقویت کننده ارکان انقلاب بود، هم ماهیت دینی انقلاب را تحکیم کرد، هم ولایتمحوری را استحکام بیشتری بخشید و هم حضور و مشارکت مردمی را به نمایش گذاشت.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی حماسه 9 دی ماه را روز یأس دشمنان و خنثی کننده توطئههای فتنهگران خارجی و داخلی خواند و تصریح کرد: در نهم دی ماه 88 روحیه حماسی، عاشورایی و حسینی امت اسلامی متجلی شد، فتنه گران و حامیان آنها را منزوی ساخت و در واقع پایانی بر آشوب و اغتشاشگری و تلاش دشمن برای ضربه زدن به انقلاب بود.

*9 دی، ظهور و بروز بصیرت مردمی
وی 9 دی ماه را روز ظهور و بروز بصیرت مردمی و روزی دانست که مردم ایران ثابت کردند با ولی خدا در تمام صحنهها قاطعانه میایستند و افزود: این روز تاریخ ساز، روز تجلی غیرت دینی مردم و روز حرکت خودجوش همراه با بصیرت و وقت شناسی امت اسلامی بود که بعد از حرکتهای دشمنان انقلاب و اقداماتی که نسبت به مقدسات انجام شد، مردم با لبیک به ندای باطنی و روح دینی خود برنامههای دشمن را خنثی کرده و از کار انداختند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه 9 دی نشان دهنده پیشتازی و الگو بودن امت برای بیداری اسلامی بود گفت: این حماسه تاریخی نشان داد که چرا مردم ایران میتوانند برای امتها و جوامع دیگر الگو و سرمشق باشند.

*9 دی، هشداری به خواص بی بصیرت
وی خاطر نشان کرد: 9 دی ماه در عین حال هشداری به خواص بود که اگر مسیر خود را از انقلاب اسلامی و رهبری جدا کنند، جایگاهی در میان مردم ندارند و سکوت در شرایط خاص به منزله خیانت محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به شعارهایی که مردم در راهپیمایی 9 دی مطرح کردند تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سفارش فرمودند به شعارهای این روز که شعارهای عمیقی بود باید توجه شود، این شعارها نشانگر چند مساله بود، غیرت دینی و وفاداری مردم به ماهیت انقلاب اسلامی، مقدسات دینی و اسلام ،همچنین بصیرت، دشمن شناسی و زمان شناسی مردم.
وی با برشمردن امتیازات راهپیمایی 9 دی نسبت به سایر ایام الله همچون راهپیمایی عظیم 22 بهمن و روز قدس اظهار داشت: از ویژگیهای خاص این راهپیمایی، خود جوش بودن و به صحنه آمدن همه مردم ، همچنین جدای از کمیت بسیار عظیم آن ، از کیفیت بالایی نیز برخوردار بود.

*9 دی، نمایش تبری از دشمنان در کنار تولی و عشق به ولایت
دکتر حاجی صادقی با بیان اینکه نهم دی ماه تبری را در کنار تولی به نمایش گذاشت اعلام کرد: مردم در این روز 2 مسئله را به نمایش گذاشتند، تبری از دشمنان و عصبانیت از جسارتی که به مقدسات شده بود ، ظلم ستیزی و برائت از نفاق و در عین حال عشق به ولایت، دین و حقیقت انقلاب که با این خصوصیات راهپیمایی 9 دی را میتوان تحکیم کننده ارکان انقلاب دانست.
وی پیوند عمیق امت با ولی خود را ستون اصلی انقلاب و عاملی دانست که در همه عرصهها باعث عبور از موانع شده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است و تصریح کرد: دشمن در پروژه دلتا، در سنای آمریکا، در طرح ریزیهای انقلاب مخملین و سرمایهگذاریهای رسانهای خود بیشترین تلاش را معطوف به جدایی پیوند امت با ولایت کرد و اینکه ولی فقیه دیگر محور و سکان دار انقلاب اسلامی نباشد.

*9 دی، پایانی بر تلاش نافرجام دشمن به منظور آسیب رساندن به جایگاه ولایت
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: در این راه تلاشهای زیادی صورت گرفت، دشمن با صراحت نافرمانی مدنی را مطرح کرد و گفت راه مقابله با انقلاب اسلامی انقلاب مخملین است و انتخابات را ابزاری برای تحقق این خیال واهی خود قرار داد و با بازیچه ساختن منافقان و دنیا طلبان آنها را در سر پنجههای فتنه جای داد تا در نهایت به جایگاه ولایت آسیب رساند.
وی خاطر نشان کرد: سناریوها یکی پس از دیگری اجرا شد، سفارتخانههای برخی کشورها از جمله انگلستان که ملت ایران خاطرات بسیار تلخی را از آنها دارد وارد قضایا شدند و از همه توان خود استفاده کردند و به گمان خود این موقعیت را زمان بهرهبرداری از تلاشهای چندین ساله میدیدند که در آن مقطع مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خطبههای تاریخی و بی نظیر نماز جمعه بسیاری از تلاشهای آنها را خنثی کردند، اما هنوز دشمن کور سوی امید خود را متوجه مردم میدانست و امیدوار بود تا آنها را وادار به جلب اهداف خود کند.

*9 دی، استحکام پیوند امت با ولایت
حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی راهپیمایی 9 دی را مایوس کردن دشمن در برابر نقشهها و برنامهریزیهای خود خواند و اعلام کرد: آنچه در 9 دی اتفاق افتاد شامل پاسخی محکم به تلاشهای پیگیر استکبار بود که مردم قاطعانه اعلام کردند با وجود فتنه، نه تنها از ولایت فاصله نمیگیرند و ولایت محوری در میان آنها تضعیف نمیشود، بلکه با این فتنهگریها پیوند امت با ولایت استحکام و قوام بیشتری یافته است.
وی 9 دی را یوم ا... اکبر خواند و اظهار داشت: اگر 22 بهمن را به خاطر پیروزی بر استبداد یوم الله مینامیم و 13 آبان را به دلیل غلبه بر استثمار و استکبار یوم ا... میخوانیم، 9 دی را یوم ا... اکبر میدانیم، چون مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ نرم برابر فتنهگران و دشمنانی که آمده بودند انقلاب اسلامی را از درون دچار آسیب کنند پیروز شدند.

*9دی، روز بیمه شدن انقلاب اسلامی
دکتر حاجی صادقی همچنین تاکید کرد: اگر در غدیر خم با طرح ولایت دشمنان از آسیب رساندن به اسلام مایوس شدند، در 9 دی با حضور امت و وفاداری به ولایت، مردم ثابت کردند که دشمن نمیتواند به این انقلاب آسیبی برساند و میتوان به جرات گفت انقلاب اسلامی در این روز بیمه شد.
وی با اشاره به پیامهایی که حماسه 9 دی به همراه داشت تصریح کرد: نخستین پیام به استکبار جهانی و دشمنان بیرونی که فتنهگران حقیقی اند، اینکه انقلاب اسلامی دیگر نهال نو پایی نیست و آنچنان استحکام یافته که نه تنها پروژه دلتا، مصوبات سنا و سرمایهگذاریهای آنها بلکه هیچ تحریم و قطعنامهای حرکت این انقلاب را متوقف نمیکند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ضمن اشاره به تحولات اخیر منطقه و جهان اظهار داشت: انقلاب اسلامی میخواست بیداری اسلامی را صادر کند که حضرت امام (ره) در بیانات خود فرمودند" ما سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح میکنیم" و این فتح، فتح جغرافیایی نبود، فتح ارزشها بود و امروز انقلاب اسلامی و ارزشهای آن به سراسر جهان صادر شده است.
وی همچنین دیگر پیام 9 دی را خطاب به جریانهای انحرافی و نفاق، فتنهگران و خواص لغزیده و اقلیتی که در داخل کشور هنوز خود را با امت همراه نکردهاند دانست و اظهار داشت: حماسه عظیم 9 دی به این افراد نیز هشدار داد که در نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت غیر ولایی و غیر دینی جواب نمیدهد و اگر خود را با امت همراه نکرده و با امواج انقلاب اسلامی همسو نشوند، این انقلاب ناخالصیها را از خود زدوده و پاک میکند.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی آیه" والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا" را مصداق وعده الهی به مردم و پیام راهپیمایی 9 دی به امت اسلامی خواند و تصریح کرد: به دلیل آنکه مردم برای دفاع از دین خدا و انقلابی که تولد جدید اسلام بود اقدام کردند، خداوند عزت روز افزون و ثبات قدم را در 9 دی و پس از آن نصیبشان کرد که خواری و ذلت دشمنان را به همراه داشت به طوری که امروز نیز یکبار دیگر شاهدیم که در طبس پوزه آمریکا به خاک مالیده شد و بی تردید پیروزیهای بزرگتری در انتظار است.

*9دی، شروع بود اما پایان نیست
وی با بیان اینکه 9 دی شروع بود اما پایان نیست و این تکلیف ما را در قبال حماسه بی نظیر این روز بیشتر میکند گفت: به این خاطر که 9 دی رنگ عاشورایی داشت، ویژگی عاشورایی نیز دارد، آنچه در عاشورا اتفاق افتاد شروع نهضت حسینی بود اما شروعی که هرگز خاتمه نداشته و ندارد و 9 دی نیز باید برای همیشه زنده بماند و باور داشته باشیم که با روحیه 9 دی است که میتوان همه تهاجمها، توطئهها و نقشههای دشمنان را خنثی کرد و تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

*9دی، تاکید به مسئولین که از مردم عقب نمانند
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه تکلیف دیگر در قبال 9 دی اینست که بدانیم محور وحدت ولایت است و هر وحدتی را نمیتوان قابل قبول دانست بیان کرد: پیام 9 دی خطاب به مسئولین این بود که از مردم عقب نمانند، محور وحدت را ولایت دانسته، تلاش کنند خود را با ولایت همسو و هماهنگ کرده و بکوشند علاوه بر درک منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) آنها را به نحو شایستهای جامه عمل بپوشانند.
وی افزود: این مساله را مردم در انتخابات پایان سال نشان خواهند داد که 9 دی زنده است و مردم مسئولینی با شاخص برجسته ولایت محوری به معنای واقعی خود میخواهند .
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که خدمت به مردم را بزرگترین عامل ضربه زدن بر پیکره استکبار خواندند تصریح کرد: مسئولان نیز باید تکلیف خود در قبال مردم که همانا قدردانی و تلاش با تمام وجود برای خدمت به آنان است را انجام دهند که بهترین راه برای تقرب به خداست.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با بیان اینکه مردم در نهم دیماه نشان دادند که آمادگی تجلی عالی ترین حاکمیت الهی یعنی ظهور حجت خدا را دارند گفت: در این روز آمادگی امت به نمایش درآمد و ان شاءالله با استمرار آن خداوند ما را لایق دانسته و ولیش را برای رهبری ما خواهد فرستاد که اکنون در حمایت از مسلم ، مالک اشتر و نماینده او با تمام وجود مانند 9 دی در صحنه حضور داشته باشیم.

منبع :پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصار الحسین(ع)

نظرات 2 + ارسال نظر
مجازی جمعه 9 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:42

عالی بود التماس دعا

davoud ebrahimi دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:27 http://blogfa

با سلام و عرض ارادت به پیشگاه امام عصر و نایب بر حقش رهبر معظم و تشکر از شما زحمت کشان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد