با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

دیدار اعضای شورایعالی حوزه های علمیه

بسمه تعالی

عنوان:  دیدار اعضای شورایعالی حوزه های علمیه
تاریخ:  ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورایعالی حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به منزلت و جایگاه این شورا در تربیت روحانیون و علمای تأثیرگذار بر ضرورت جدی گرفتن تحول در حوزه های علمیه و زنده کردن ظرفیت های درونی آن، و ارتقاء سطح اخلاق، فکر و معرفت دینی طلاب تأکید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی مبنای اصلی کار در حوزه های علمیه را تربیت فقیه خواندند و خاطرنشان کردند: لازم است در کنار توجه به این مبنای اصلی به آموزش و فراگیری علوم عقلی اعم از فلسفه و کلام نیز اهتمام شود.
ایشان «روح» حاکم بر حوزه های علمیه را تربیت علمای وارسته دانستند و در تبیین لوازمِ «صورت و قالبِ» فعالیت های حوزه های علمیه، بر مواردی همچون پرهیز از تقلید روشهای مدیریتی دیوان سالارانه، گسترش تشکیلات اداری، موازی کاری و مدرک گرایی تأکید کردند.
رهبر انقلاب تقویت سطح علمی و آموزشی در حوزه های علمیه را ضرورتی قابل توجه دانستند و تصریح کردند: لازم است شورایعالی حوزه های علمیه در این زمینه برنامه ریزی کند.
پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ابتدا آیت الله استادی رئیس شورایعالی حوزه علمیه و سپس حضرات آقایان مقتدایی،‌غروی و حسینی بوشهری گزارشی از اقدامات دوره گذشته مدیریت حوزه و مصوبات و سیاست گذاری های شورایعالی و برنامه های مدیریت در دوره ی پیش رو بیان کردند.
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

[www.Leader.ir]

در حاشیه اجلاس یران عدم تعهد

بسمه تعالی

عنوان:  دیدار رئیس جمهور زیمبابوه و هیأت‌ همراه‌
تاریخ:  ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
رئیس جمهور زیمبابوه اعلام کرد ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد، خبر بسیار خوبی است که به ۴ دلیل باعث امیدواری کشورهای عدالتخواه، آزادی خواه و استقلال طلب شده است.
آقای موگابه که عصر امروز(پنجشنبه) به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی رفته بود سخنرانی ایشان در جلسه افتتاحیه را، عالی، آموزنده دارای نکات فلسفی عمیق و تحرک آفرین خواند و گفت: ما بسیار خوشحالیم که ریاست جنبش به کشوری سپرده شده که کارنامه درخشانی در مبارزه با قدرتهای استکباری غرب دارد.
رئیس جمهور زیمبابوه، برخورداری جمهوری اسلامی ایران از فلسفه ای انقلابی، پرهیز ایران از تکیه بر حرف و شعار و تأکید بر اقدام عملی را از دیگر دلایل خرسندی فراوان کشورهای آزادی خواه جهان از ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد خواند و گفت: این موقعیت، فرصت خوبی برای گسترش بیشتر روابط دو جانبه نیز به شمار می رود.
آقای موگابه با انتقاد شدید از دروغ های بزرگ غربی ها درباره دفاع از حقوق بشر، قانون و دموکراسی افزود: پیشینه امریکا، انگلیس و فرانسه و رفتار دوگانه آنها در قبال تحولات منطقه خاورمیانه نشان می دهد غربی ها فقط به دنبال منابع نفتی هستند.
رئیس جمهور زیمبابوه عملکرد غرب در سوریه را نشان دهنده نقشه چینی آنها برای تضعیف جمهوری اسلامی ارزیابی کرد و افزود: بسیار مضحک است که غربی ها، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم می کنند.
رهبر انقلاب اسلامی پس از شنیدن سخنان رئیس جمهور زیمبابوه با تجلیل از استمرار روحیه انقلابی ایشان خاطرنشان کردند: حدود ۲۵ سال قبل که در اجلاس عدم تعهد در هراره شرکت کرده بودم شما با همین روحیه انقلابی، تأکید کردید بقیه اعضای جنبش عدم تعهد فقط حرف می زنند و تنها جمهوری اسلامی ایران است که عمل می کند و اکنون فرصتی است تا با همکاری یکدیگر، همه اعضای جنبش را به اقدام عملی دعوت و هدایت کنیم.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با استقبال از توسعه مناسبات خاطرنشان کردند: ما قدرت واقعی را در تقویت اراده ملی و پیشرفتهای علمی – اجتماعی می دانیم نه سلاح اتمی.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

[www.Leader.ir]

پیام به مناسبت بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز

بسمه تعالی

عنوان:  پیام به مناسبت بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز
تاریخ:  ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز، قرار گرفتن نماز در جایگاه شایسته خود را زمینه ساز رسیدن جامعه به نقطه مطلوب آرمانی اسلام دانستند و تأکید کردند: همه تلاش های فرهنگی، هنری و برنامه ریزی های آموزشی باید در راستای رونق روز افزون نماز در بین مردم به ویژه جوانان طراحی و اجرا شود.
متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امسال نیز شما مردان و زنان خداجوی و حقیقت نیوش، با برگزاری این اجلاس، گام دیگری در راه وظیفه ی بزرگ اسلامی خویش یعنی اقامه ی نماز برداشته اید. از همه ی دست اندرکاران بویژه از جناب حجه الاسلام آقای قرائتی، روحانی مجاهد و صادق و ثابت قدم که استوانه ی اصلیِ این کار بزرگ است، تشکر میکنم و پاداش الهی را برای ایشان و همکارانشان مسألت مینمایم.
با این همه باید اعتراف کنیم که هنوز مجموعه ی ما مسئولان نظام اسلامی وظیفه ی خود را در این باره به تمام و کمال، ادا نکرده ایم. اهمیت نماز را باید به درستی فهمید. این که فرموده اند: اگر نماز در درگاه خداوند، مقبول افتد دیگر خدمات و زحمات نیز پذیرفته شده و اگر نماز، مردود باشد هرچه جز آن نیز مردود گشته است، حقیقتی بزرگ را بما می نمایاند. آن حقیقت این است که اگر در جامعه ی اسلامی نماز در جایگاه شایسته ی خود قرارگیرد، همه ی تلاشهای سازنده ی مادی و معنوی، راه خود را به سمت و سوی آرمانها میگشاید و جامعه را به نقطه ی مطلوب آرمانی اسلام میرساند؛ و اگر از اهمیت نماز غفلت شود و نماز مورد بی اعتنایی قرار گیرد، این مسیر به درستی طی نخواهد شد و تلاشها و مجاهدتها تأثیر لازم را در رساندن به قله یی که اسلام برای جامعه ی بشری ترسیم کرده است،‌ نخواهد داشت.
این حقیقت، به همه ی ما هشدار میدهد و وظیفه یی سنگین را به یاد ما می آورد. تلاشهای فرهنگی و هنری و برنامه ریزیهای آموزشی و غیره، همه باید به گونه یی طراحی و اجرا شود که نماز، با کیفیت مطلوب، روز به روز در میان مردم بویژه جوانان و نوجوانان رونق گیرد و همه به راستی از این چشمه ی پاکی و روشنی بهره مند گردند. بیشک دستگاههای متعدد امور فرهنگی و آموزشی و صدا و سیما و دست اندرکاران اداره ی مساجد، بیش از دیگران باید احساس مسئولیت کنند.
از خداوند متعال کمک بخواهید و دامن همت به کمر بزنید و حرکتی تازه در این راه آغاز کنید. خداوند یار و نگهدارتان.
سیدعلی خامنه ای
۱۳/شهریور/۱۳۹۱
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

[www.Leader.ir]