با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

پیروی از ولایت همانند اقامه نماز

نظر شخصی بنده بر اینست که پیروی از ولایت همانند اقامه نماز است . برای اینکه این فرضیه را به اثبات برسانیم باید ابتدا تفسیری از اقامه نماز داشته باشیم .

اقامه نماز غیر از خواندن آن است . خواندن نماز و تداوم بر آن عملی واجب و از اوصاف مؤمنان است ؛ ولی اقامه نماز برپا داشتن حقیقت آن است ! برای برپا داشتن حقیقت و روح نماز ، جدا از تلفظ حمد و سوره و ذکرهای رکوع ، سجود ، تشهد و مانند آن و صرف نظر از حالت ایستادن ، خمیدگی در رکوع ، پیشانی بر خاک ساییدن در سجده ، نشستن و نظیر آن و قطع نظر از تصویر مفاهیم اذکار نماز در ذهن ، باید پیام اصلی نماز از وجود لفظی و ذهنی بیرون آید و به وجود عینی برسد و در محدوده روح نمازگزار متمثل شود . سپس همان حقیقت با سنت و سیرت مستمر او در جامعه جلوه کند تا با تبلیغ و تعلیم و تزکیه نفوس مستعد دیگران ، آن ها نیز به روح متمثل نماز رسیده و با آن پرورش یابند و حقیقتی که بازدارنده از فحشا و منکر و شفای مرض های حرص ، جزع و بخل است در متن جامعه بشری متمثل گردد . 

در بحث پیروی از ولایت نیز همین مسئله پا برجاست. از آنجا که قرآن کریم که حق محض و فرمان الهی است ؛ فرمود : انما ولیکم الله و رسوله والذین امنوا و  در جایی دیگر فرمود اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم ... پس مشخص می شود اطاعت از ولی فقیه که ادامه راه انبیاء و اولیای خدا هستند بر هر مسلمانی واجب و ضروری است ؛ ولی باید دانست اطاعت از ولی فقیه مانند اقامه نماز تنها به ظاهر نماز نیست ؛ بلکه باید پیروی از ولایت از وجود لفظی و ذهنی بیرون آید و به وجود عینی برسد ! اگر درحال حاظر کسی می گوید من پیرو ولی فقیه زمان  و نائب امام عصر (ارواحنا فداه) هستم ؛ باید آن را در عمل به اثبات برساند . اگر کسی می گوید من مطیع رهبری زمان هستم ؛ باید با تمام وجود مطیع باشد . اگر کسی می گوید من رهرو ولی فقیه زمان هستم باید زندگی رهبری زمان را سرلوحه زندگیش قرار دهد و در چنین مواردی ، دیگر جاه طلبی ، دغل بازی ، ثروت اندوزی ، ربا و بخصوص حمایت از خواص و رهروان و مطیعان آنها دیگر معنا نمی دهد !!! اگر کسی ولی فقیه را مانند اقامه نماز بصورت عینی مشاهده کرد ، دیگر سکوت در زمانی که رهبری زمان اعلام جهاد می کند معنا ندارد ! چنین سکوتی مانند این می ماند که در ملأ عام سرهایی بریده بشود و دیگران بگویند ما ندیدیم ؛ که چنین سرهای بریده ای در روز عاشورا بر روی نیزه ها رفت ؛ و اگر افشاگری امام سجاد و بی بی زینب کبری (علیهم السلام) نبود یقینا سکوت موجب قطع اسلام می شد که چنین نشد .

اگردر حال حاظر در جایی رهبر عظیم الشأن انقلاب شخصا فریاد برائت سر می دهد باید تمامی مردم مطیع فرمان رهبری باشند نه اینکه عده ای از آقایون روحانی سکوت کنند !!!

پس می توان نتیجه گرفت ارتباط بین اقامه نماز و پیروی از ولایت اینست که بهره گیری از هدایت ، روشنگری و رهنمودهای حکیمانه ولی فقیه و ایستادگی در برابر کفر و شرک ، لازمه اقامه نماز است و اقامه نماز نیز عامل پیروی از ولایت فقیه است . بنابراین اگر انسان ها اهل قیام به قسط و قیام برای خدا باشند و در برابر شرک و کفر ایستادگی کنند ، می توانند نماز را که ستون خیمه دین است برپا دارند تا خیمه دین به طور کامل برافراشته گردد و این عمل به حقیقت عینی نمی رسد جز در سایه پیروی از ولایت مطلقه فقیه .

پس حقیقتا باید گریست بر حال خودمان که قرآن کریم می فرماید ویل للمصلین (وای بر نمازگزاران) . الذین هم عن صلوتهم ساهون و مراد از کلمه ساهون همان سهل انگاری در اقامه نماز است که مهم ترین آن برمی گردد به عدم ولایت پذیری صحیح افراد جامعه .

التماس دعـــــآ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد