با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

دومین محموله سوخت هسته‌ای نیروگاه اتمی بوشهر وارد ایران شد

تهران - سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان

انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران گفت :دومین محموله سوخت

هسته‌ای نیروگاه اتمی بوشهر به وزن 30 تن از روسیه وارد کشور شد. 


بقیه در ادامه مطلب

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان انرژی اتمی ایران، 'حمید خادم قائمی 'با اعلام این مطلب اظهار داشت: این محموله طی سه پرواز در تاریخ‌های 14، 18 و 21 اردیبهشت ماه 90 از کشور روسیه به مقصد بوشهر ارسال شد.
وی افزود: این محموله طی مراحل قانونی و با در نظر گرفتن تمامی ملاحظات ایمنی حمل شده و به محل ویژه خود در نیروگاه اتمی منتقل شده است.
شایان ذکر است سوخت جدید برای سال دوم فعالیت نیروگاه در نظر گرفته شده است به گونه‌ای که یک سال پس از راه‌اندازی نیروگاه طی مراحل خاصی جایگزین بخشی از سوخت فعلی خواهد شد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: اولین محموله سوخت هسته‌ای نیروگاه بوشهر به وزن تقریبی 82 تن در آذر و دی ماه سال 86 و در 8 مرحله به بوشهر حمل شده بود.
وی با اشاره به سوخت‌گذاری نیروگاه در آبان 89 و خارج کردن آن در بهمن ماه همان سال گفت: تاخیر چند ماهه‌ای که در راه‌اندازی نیروگاه رخ داد به دلیل اولویتی است که سازمان انرژی اتمی ایران به مسایل ایمنی در نیروگاه اتمی قایل است ، بنابر این با توجه به احتمال اندکی که در خصوص آسیب ‌دیدگی سوخت وجود داشت، کل سوخت مورد بازبینی قرار گرفت و هیچ‌گونه اشکالی در آن مشاهده نشد.
خادم قائمی گفت: الحمدالله اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که طبق اعلام پیمانکار روسی در آینده‌ای نزدیک اولین نیروگاه اتمی کشور به شبکه برق سراسری متصل خواهد شد.
وی در خاتمه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات فنی بهره‌برداری و تجارب ایمنی به سایر کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب همکاری‌های علمی و فنی خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد