با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

با ولایت

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

سریال پنج کیلومتر تا بهشت


بعضی صحنه‌های سریال واقعا دو منظوره است و درعین حال در حال انتقال دو مفهوم متناقض است. برای مثال در صحنه ای دیده می شود که بازیگر مرد سریال که نقش روح را بازی می کند، وارد اتاق دختر صاحب کارش نمی شود و حتی به خواب او هم نمی رود و منتظر می ماند تا بازیگر دختری که او هم نقش روح را بازی می کند از راه برسد و با او وارد اتاق دختر شود و به خوابش برود. از طرفی دیگر او همراه همان دختر خانم روح به پارک و سینما می رود و این به نوعی دوگانگی را به مخاطب القا می کند.


همچنین در این سریال اصلا مشخص نیست دختر خانمی که در مجموعه تلویزیونی ماه رمضان شبکه 3 نقش دوست دختر را بازی می کند از چطور خانواده ای با چه جایگاهی است.

وقتی نوجوان و جوانان ما وجود روابط بین دختر و پسر را در برنامه‌های تلویزیونی می‌بیند (که در اکثر موارد هم با برخوردی از سوی کسی مواجه نمی‌شود و دختر و پسر بدون هیچ محدودیتی با هم در ارتباط اند)و از سوی دیگر با منعی در اجتماع نسبت به این موضوع روبرو می شود ناخودآگاه بی‌اعتمادی نسبت به اعتقادات و ارزش‌ها در او ایجاد می‌شود چرا که تضاد بارزی در جامعه و صدا و سیما در نحوه برخورد با این موضوع را می‌بیند.



در مورد تاثیر گذاری مجموعه های تلویزیونی بر روابط افراد باید گفت اول باید بررسی شود که کارگردان با چه هدفی این مجموعه را ساخته و قصد او رساندن چه پیام هایی بوده است ؛گاهی او می خواهد توجه خانواده ها را جلب کرده و آنها را آگاه کند که مراقب رفتارهای فرزندان خود باشند. اگربخواهیم خوشبینانه به این ماجرا نگاه کنیم چنین دیدگاهی را مطرح می کنیم و می گوییم منظور کارگردان آگاه سازی است،اما در مقابل از طرفی دیگر اگر کسی دنبال تایید باشد به خانواده خود می گوید ببینید تلویزیون هم دارد این ماجرا را ترویج کرده و نشان می دهد؛ ببینید همه جا این دو نفر با هم هستند. بنابراین از این دیدگاه می شود گفت چنین مجموعه هایی می توانند تایید کننده روابط آزاد و البته مروج آن باشند.

منبع : وبلاگ عمارها: http://amarha.blogfa.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد